Zoeken


Nieuwsbrief

Vul uw e-mailadres in
om onze nieuwsbrief te ontvangen!



Sportus.nl; Where Sports Meets Fashion

Rubrieken

RSS feed Andere Tijden Sport
Andere Tijden Sport (95)
RSS feed Atletiek
Atletiek (375)
RSS feed Auto- en motorsport
Auto- en motorsport (90)
RSS feed Ballen
Ballen (33)
RSS feed Basketbal
Basketbal (57)
RSS feed Boksen
Boksen (153)
RSS feed Bowls
Bowls (2)
RSS feed Cricket
Cricket (26)
RSS feed Darts
Darts (17)
RSS feed De Klassieker
De Klassieker (151)
RSS feed De verjaardag van Bep van Klaveren
De verjaardag van Bep van Klaveren (19)
RSS feed Diversen
Diversen (18)
RSS feed EK dagboek
EK dagboek (28)
RSS feed EK voetbal 2008
EK voetbal 2008 (67)
RSS feed Financieel dossier Olympische Winterspelen
Financieel dossier Olympische Winterspelen (25)
RSS feed Gewichtheffen
Gewichtheffen (12)
RSS feed Golf
Golf (16)
RSS feed Het ontstaan van de Spelen
Het ontstaan van de Spelen (38)
RSS feed Het stadioncomplex
Het stadioncomplex (9)
RSS feed Hockey
Hockey (71)
RSS feed Hoe verder met sportgeschiedenis?
Hoe verder met sportgeschiedenis? (23)
RSS feed Honk- en softbal
Honk- en softbal (29)
RSS feed Judo
Judo (46)
RSS feed Koningshuis en sport
Koningshuis en sport (58)
RSS feed Lacrosse
Lacrosse (5)
RSS feed Mathieu Cordang
Mathieu Cordang (6)
RSS feed Nederlands goud
Nederlands goud (145)
RSS feed Nico Scheepmaker Beker
Nico Scheepmaker Beker (88)
RSS feed Olympisch Stadion Amsterdam
Olympisch Stadion Amsterdam (678)
RSS feed Olympisch vuur
Olympisch vuur (86)
RSS feed Olympische Spelen Algemeen
Olympische Spelen Algemeen (283)
RSS feed Olympische Winterspelen
Olympische Winterspelen (324)
RSS feed Olympische Zomerspelen
Olympische Zomerspelen (904)
RSS feed Op weg naar Peking
Op weg naar Peking (558)
RSS feed Opmerkelijke sporten
Opmerkelijke sporten (20)
RSS feed Overig
Overig (227)
RSS feed Paardensport
Paardensport (61)
RSS feed Roeien
Roeien (74)
RSS feed Rugby
Rugby (31)
RSS feed Schaatsen
Schaatsen (630)
RSS feed Schaken en dammen
Schaken en dammen (34)
RSS feed Schermen
Schermen (17)
RSS feed Schietsport
Schietsport (11)
RSS feed Snooker
Snooker (22)
RSS feed Sport (niet) in beeld
Sport (niet) in beeld (18)
RSS feed Sport en politiek
Sport en politiek (572)
RSS feed Sport in beeld
Sport in beeld (661)
RSS feed Sportalbum 1898
Sportalbum 1898 (19)
RSS feed Sportboeken
Sportboeken (771)
RSS feed Sportdocumentairefestival
Sportdocumentairefestival (37)
RSS feed Sportdocumentaires IDFA 2010
Sportdocumentaires IDFA 2010 (10)
RSS feed Sportdvd's
Sportdvd's (40)
RSS feed Sportjournalistiek
Sportjournalistiek (161)
RSS feed Sporttaal
Sporttaal (36)
RSS feed Tennis
Tennis (106)
RSS feed Turnen
Turnen (57)
RSS feed Tweets van Toen
Tweets van Toen (54)
RSS feed Vergeten sporthelden
Vergeten sporthelden (120)
RSS feed Voetbal
Voetbal (2390)
RSS feed Volleybal
Volleybal (18)
RSS feed Wielrennen
Wielrennen (807)
RSS feed Zeilen
Zeilen (28)
RSS feed Zwemmen
Zwemmen (137)



Gouden Voetbaljaren

Ads
Subside Sports
Casual schoenen
Voetbalkleding
Vakantie Griekenland
Voetbalshirts.com
Voetbal-schoenen.eu
Fotogeschenken
Teamkleding
Aart Kok Vouwwagens
Combi-Camp Vouwwagens
KillerTees

Pouchain
Sportfashion nieuws

Add to Google

Multimediaal

Olympische stadions in de tijd, De Feyenoord sportquiz, Sportnieuws op de kaart, een tag cloud, en het Sportbeeld van de dag archief. Kijk verder »


Sportbeeld van de dag

Leuke sport uit 1933



Korfbal is een vieze sport

Door Jurryt van de Vooren 15-4-2008

Op 19 april is in Rotterdam de finale van de Korfbal League. Een eeuw geleden werd korfbal door de Nederlandse medici nog beschouwd als een vieze sport. Beelden van een korfbalinterland uit 1946 tussen Nederland en België staan trouwens hier. In samenwerking met Sport Knowhow XL.

Een potje korfbal in 1928 in Amsterdam

In 1902 volgde de Amsterdamse leraar Nico Broekhuijsen een cursus in het Zweedse Nääs. Hier leerde hij de regels van balsport ringböll. Terug in Amsterdam sleutelde hij met enkele collega’s aan de spelregels en introduceerde op 10 januari 1904 de beginselen van de nieuwe sport korfbal.

Omdat Broekhuijsen leraar was, ontwikkelde zijn sport zich vooral via de gymnastieklessen op school. Opvallend was dat korfbal de nodige weerstand opriep door de bijzondere spelregels. Tenslotte wordt dit in gemengde teams gespeeld, wat bij buitenstaanders altijd ontspoorde gedachten ontlokt over al dan niet gezamenlijk douchen. Honderd jaar geleden waren er nog veel meer zorgen.

Een monster

Het stond zelfs keihard in de kranten: ‘Korfbal is een monster, dat zijn klauwen naar alle zijden uitstrekt.’ Het was uiterst onzedelijk om zowel met mannen als vrouwen in één team te spelen. Eigenlijk was het helemaal een schande dat vrouwen aan sport deden, want daarvoor waren zij nu eenmaal niet op deze wereld gezet, aldus het religieuze deel van de Nederlandse bevolking.

Ook de kledij van de korfballers was een probleem. De eerste korfballers speelden aanvankelijk nog met hoeden op en enkelrokken, maar dat harnas werd al snel vervangen door een sportieve uitrusting, die hoofden en benen onbedekt liet. Deze luchtigheid werd een eeuw geleden bijna beschouwd als openbare pornografie.

Een vragenlijst

En in 1908 ondervroeg het tijdschrift Sport ruim 800 geneesheren over de opkomst van de moderne sport. Hierin werd onder meer gevraagd wat volgens hun een hygiënisch verantwoorde sport was. Korfbal kreeg slechts vier stemmen, en zag de volgende sporten boven zich op het lijstje staan als meer hygiënisch verantwoord: zwemmen, tennis, roeien, wielrijden, gymnastiek, alle (!) openluchtspelen, schaatsenrijden, paardrijden, wandelen en schermen.

Kortom: honderd jaar geleden was korfbal een vieze sport.

Subside Sports - Grootste aanbod voetbalshirts

Reacties

Eric: Korfbal heeft zich in de laatste decennia ontwikkeld naar een topsport. Om hier beeld van te krijgen, ga eens naar een leaquewedstrijd in de zaal. Om echt een topsport te worden, zal er eeb verplichting moeten komen de bal sneller te gooienb.v. binnen 6 sec weer dooplaatsen. En dat foeilelijke blok moet eruit. De verplichting voor de aanvallers om onderling 2m50 afstand onderling te houden, met een uitzondering voor de doorloopbal.
geplaatst op: 24-9-2011 11:31:55u. | e-mail | website
pietvan wijngaarden: beste mensen korfbal is een volwassen sport een echte familie sport gaat eens kijken bij de top van nederland op 16-4-2011 weer de finale in ahoy in rotterdam ik ben al 45 jaar kaderlid bij de grootste korfbalclub van nederland pkc-lukassenboer in papendrechter het is een prachtige sport met leuke jongens en meisjes en mannen en vrouwen
geplaatst op: 10-3-2011 12:40:45u. | e-mail
Loesje: Had geen zin om al het geblabla onder het bericht te lezen, maar was geloof ik één vraag men graag antwoord op ziet: het gemengd douchen. Idd de standaard vraag voor alle niet-korfballers. De ultieme droom voor velen?

Ik heb 22 jaar met heel veel plezier gekorfbald (sinds m'n 6e, bij 2 clubs): nooit gezien, 1x gehoord (na een kampioensschap), vaak onderling gesuggereerd als plagerijtjes of stoerheid. Ook bij de wedstrijden die ik bij (tegen) andere clubs (15-20 pj) heb gespeeld heb ik 't nooit gehoord. Werd vrij strak op togezien dat (mn bij de jeugdgroepen onderling) geen gekke dingen gebeurden en iedereen normaal kon omkleden. De meidenkleedkamer in (of de deur open gooien) werd (en wordt) echt niet getolereerd. Bestuur heeft groot probleem als via ouders klachten binnenkomen!!
geplaatst op: 29-3-2010 13:55:36u.
annie: ik does liever thuis
geplaatst op: 2-3-2010 19:29:07u.
Jaap: Wat maakt het allemaal uit welke sport je beoefend. Belangrijk is dat je je thuis voel in de sport en op de club. Korfbal is een echte fam sport, en dat willen we ook best weten hoor.
Geen geweld, geen gevloek, maar soms wel hard maar ook sportief. en na de wedtrijd gezellig in de kantine.
Veel korfbalverenigingen hebben kunstgras en een eigen kantine. Ik denk dat er veel zaalsporters zijn die hier jaloers op zijn ( en voetballers op het kunstgras) maar laat een ieder in zijn waarde en gun ieder zijn sport.
In veel reacties proef ik hier jaloezie.
Kortom ga lekker spelen en doe waar je zin in heb.
geplaatst op: 11-10-2008 6:52:20u.
John: Korfbal is gewoon een geweldige sport om te doen. Als kijksport vind ik het zelf ook niet altijd even leuk. Om korfbal te waarderen moet je toch wel een bepaalde affiniteit hebben met de sport doordat je het zelf doet of bekende van je de sport bedrijven. De regels zijn te complex om het een goede kijk- laat staan televisiesport te laten zijn.

Om het een mietjes- of homosport te noemen is natuurlijk kortzichtig. Korfbal is de enige teamsport waarbij mannen en vrouwen samen sporten. Hierdoor is het contact na trainingen en wedstrijden ook makkelijk gelegd en ontstaan er onmiskenbaar meer heterostellen dan bij voetbal of andere sporten waarbij er alleen kerels in de kantine zijn voor de 3e helft.
geplaatst op: 10-9-2008 14:45:19u.
tnf: Ho, bijna vergeten, conditie en loopvermogen ligt niet aan de sport, maar aan de persoon.

Welke sport is moeilijker? Elke sport heeft zijn makkelijke en zijn moeilijke dingen.

Maarja, dat zeg ik natuurlijk als korfballer. Na 15 jaar (van mijn 19)vind ik het nog steeds leuk.
geplaatst op: 24-6-2008 14:04:09u.
tnf: Als je korfbal kijkt moet je het snappen, anders is er geen bal aan. En dan moet je nog hopen dat er twee goede teams in het veld staan....korfbal, voetbal, hockey, basketball, tennis...lekker belangrijk, allemaal sporten. Zolang iedereen doet wat hij leuk vind maakt het toch geen bal uit wat men over 'jouw' sport denken?
geplaatst op: 24-6-2008 13:59:52u.
Hans: 'Korfballers zijn beter opgeleid, hebben betere banen, de mooiste feesten, kunnen het beste tegen drank en, niet te vergeten, zijn het meest bescheiden.' Zegt Wrak. Je moet maar durven. Als je niet kunt uitleggen waarom korfbal een fantastische kijksport is, dan ga je maar op de toer van: wij zijn een superieur mensensoort. En wie niet van korfbal houdt, is dom.
Of je probeert je tegenstanders de mond te snoeren, zoals Naomi. Maar goed, ik vind deze discussie uiterst vermakelijk en verbaas me erover hoe korfballers, de fine fleur van onze natie, in de verdediging schieten. Ik zou zeggen: maak je toch niet druk, jongens. En meisjes. Niemand misgunt jullie je liefhebberij. Maar ga nou niet provoceren. Ga dat heen en weer dansen voor je tegenstander nou geen sport noemen. Dat vind ik kwetsend. En nergens voor nodig.
Onze inspanningsfysioloog is ook niet dol op korfbal, maar neemt zijn petje af voor de korfballer, omdat hij/zij een paar keer per wedstrijd verzuurt en toch maar doorgaat. Hij zal het wel niet zo bedoelen, maar onbedoeld zegt dat wel iets over de gemiddelde korfballer. Je weet dat het slecht voor het is, maar je gaat toch door.
En dan lees ik ook nog dat er in de Ahoy gekorfbald wordt! Daar begrijp ik dus echt niks van. Als extreem rechts ergens samenkomt, staan de anti-fascisten meteen te spugen en te joelen. Maar korfballen in de Ahoy, en daarmee en passant een heilige poptempel onteren, dat mag dus blijkbaar wel. Ik ben misschien wat ongenuanceerd, hoor, maar met dat soort griezels moet je niet eens onder de douche willen staan.
geplaatst op: 11-6-2008 23:06:29u. | e-mail
hannes: Korfballen is net een huwelijksbureau,en de kleedkamer vergelijk ik met Yab Yum allemaal mietjes die de katjes in het donker knijpen .een bal in een korf gooien is een eitje ,knikkeren is moeilijker
geplaatst op: 10-6-2008 11:00:52u.
fj: he stuyf, best triest dat je op die leeftijd nog bezig bent met het afzeiken van mensen. Hoe denk je dat mensen die bij een echte krant werken over jou denken.
geplaatst op: 9-6-2008 18:41:19u.
Roel: Bert. Voordat je oordeelt over saai spelletje. Doe het zelf eens. Zelf was ik er ook geen fan van: todat ik er aan moest geloven ivm met mijn opleiding LO. Conditioneel belachelijk zware sport is het. En er zit enorm veel strijd en duels in de sport. Miss niet lichamelijk maar wel op los te komen van je directe tegenstander.

Misschien moeten de mensen met de grote mond hier eerst een keer zelf iets beoefenen voor ze hun mondje klaar hebben over "mietjes sport". Sukkelsss
geplaatst op: 9-6-2008 10:30:46u.
Mantiaza: Wat is er vies aan korfbal????!!!!!
Ik bedoel, als voetbal 100 jaar geleden zou zijn uitgevonden, was dat dan ook pornografie? En trouwens, als je gemengd speelt met korfbal (jongen-meisje) dan leer je dat iedereen gelijk is! No way manne bovenaan, gelijk!
Kortom, korfbal is superrrrgoed!
geplaatst op: 27-5-2008 20:26:08u. | e-mail
Jord: Korfbal is een kakkelollig spelletje dat niet serieus te nemen is. "Bedacht" nadat basketball allang bestond. De laatste jaren begint het spel ook nog eens steeds meer op basketball te lijken.

Ik heb een keer met een basketballteam voor de gein gekorfbalt tegen een korfbalteam, bij 8-1 achter begonnen ze te klagen dat ze net een wedstrijd hadden gespeeld. Haha, wat een lachertje.

Dat er dames meespelen is ook gewoon niet leuk, je moet die constant ontzien anders worden ze onder de voet gelopen, letterlijk en figuurlijk.

Qua complexiteit is basketball zo veel ingewikkelder en leuker.

Kortom, korfbal moet blijven want basketballers beleven veel lol bij het bekijken van deze kneuzensport.
geplaatst op: 16-5-2008 20:11:20u. | e-mail
me myzelf and I: korfbal rules
geplaatst op: 13-5-2008 16:17:28u.
kurfbalkoen: wat is nou een mietjessport? die voetballertjes liggen al op de grond te janken terwijl ze niet eens zijn aangeraakt, volgens mij doen ze het nog beter op de toneelschool :)
geplaatst op: 8-5-2008 23:32:03u. | e-mail | website
kurfbalkoen: korfbal is een stukje nederlandse geschiedenis :)

en voetbal is maar een luie sport, dat daar zoveel voor verdient word, echt f*cking bullshit!
geplaatst op: 8-5-2008 22:42:29u. | e-mail | website
sporter: Wat is er nu leuker dan opwaaiende korfbalrokjes?
Ok, misschien opwaaiende tennisrokjes.
geplaatst op: 8-5-2008 11:59:55u. | e-mail
nerd: ik zit ook op korfbal in Delft! ben ik nu een nerdje?
geplaatst op: 8-5-2008 11:49:17u.
jffffffff: fjhfj
geplaatst op: 6-5-2008 11:47:26u.
Jan: De vergelijking tussen voetbal en korfbal is erg interessant. Populariteit wil ik buiten beschouwing laten. De enige overeenkomst is de ondergrond: gras. Waarschijnlijk is de conditie van korfballers goed, in voetbal kun je uitblinken met een belabberde conditie en compenseren met een geweldige conditie. De moeilijkheidsgraad is ook verschillend. Technisch gezien is het makkelijker een bal te vangen en stil te blijven staan dan een bal met de voet aan te nemen en daarna in beweging te zijn. De loopacties zijn in beide sporten gelijkwaardig. De bal door een korf gooien is daarentegen vrij moeilijk. Dat ding hangt vreselijk hoog. Maar scoren in een doel met een keeper van buiten de zestien moet ook niet onderschat worden, en een pass over zestig meter ook niet.
geplaatst op: 3-5-2008 10:42:41u. | website
Haagse Harry: Mijn sport is het ook niet, maar ik denk dat voetballers kwa conditie en loopvermogen behoorlijk achterblijven bij onze korfbal-vrienden- en vriendinnen!
geplaatst op: 3-5-2008 9:36:41u.
Iz_no_good: Heel goed van je Rens dat je al complete zinnen kunt schrijven...
Het is met stip de domste opmerking van dit hele stuk:
...uit de zijkant van de maatschappij...
Wahahaha...Misschien moet je je toch maar eens onder behandeling laten stellen??
geplaatst op: 2-5-2008 16:22:16u.
Rens: Korfbal is te truttig en te droef voor woorden. Stelletje sukkels uit de zijkant van de maatschappij.
"Goeie, hoor !"
Even kotsen.
geplaatst op: 2-5-2008 10:33:41u.
Sarremans: Ga toch lekker korfballen man!
geplaatst op: 28-4-2008 19:12:46u. | e-mail | website
Jeroen: Wat een bevooroordeelde toon van sommigen in de lijst. En zo negatief, en respectloos. Met een beperkt IQ dom schreeuwen en schelden, sommige mensen kunnen blijkbaar niet anders ...
Volgens mij is de negatieve toonzetting begonnen in de zeventiger jaren, met Mart Smeets aan het hoofd, die als ex-basketballer niets van korfbal wilde weten. Onder zijn leiding is de korfbalsport erg veel schade berokkend. Het is een vorm van machtsmisbruik van Studio Sport cq. Mart Smeets. Voetbal is alles, een eind daaronder wielrennen en schaatsen, en de rest (beh. basketbal...) bungelt onderaan.
W.b. gemengd douchen: ooit begonnen als 'grappig' en onschuldig vooroordeel, maar begin negentiger jaren sterk zwart-wit aangezet door korfbalvereniging Keizer Karel (Nijmegen), door met de pers erbij ook daadwerkelijk gemengd te gaan douchen. Ludiek bedoeld ongetwijfeld, maar heeft ongewild een sterke negatieve focus geplaatst op dat gemengde douchen. Zo sterk dat de 'buitenwereld' het nergens anders meer over kan hebben. Het meest stuitende voorbeeld hiervan zag ik een paar jaar geleden op TV, het programma Holland Sport ... twee douchehokjes in beeld, met daarin Mady Tims en (ik meen) Wim Scholtmeier, beiden van PKC, die op deze wijze geïnterviewd werden door Wilfried en Matthijs. En in mijn herinnering ging het weer voornamelijk met veel vette knipogen over het gemengde douchen. Als korfballer/-ster kun je je daar ook maar beter niet voor lenen ...
geplaatst op: 25-4-2008 10:41:13u.
Rrrr: Voetbal is een sport voor mannen die graag met mannen omgaan. Korfbal is een sport voor mannen die ook graag met vrouwen omgaan.

Beetje een mietjessport dus, dat voetballen.
geplaatst op: 24-4-2008 21:18:12u.
bernhard: ik vind korfbal niet leuk, maar dat gemengd douchen wel. ik vind het eigenlijk jammer dat je bij die sport kleren aan moet. anders zou je een lekker ding tacklen en ......
geplaatst op: 22-4-2008 17:13:48u. | e-mail
Patrick de Jong: Korfbal is toch super. Vooral dat gezamelijk douchen toch....
geplaatst op: 21-4-2008 14:51:47u.
Patrick: Jezus Christus moeder Maria, Ik sta echt perplex over hoe levenloos sommige mensen kunnen reageren om een potje sport, zo perplex dat ik zelfs eventjes de tijd neem om te zeggen:

Get a life...
geplaatst op: 20-4-2008 4:37:50u.
Jurryt: Gezellig hier! En dat vanwege een artikel uit 1908 - honderd jaar geleden dus. Binnenkort is het tafeltennis aan de beurt. Boewah!
geplaatst op: 18-4-2008 14:47:28u. | website
Charly: Laten we elkaar / verschillende sporten nu niet in hokjes plaatsen! Gelukkig is er veel keuze uit zeer uiteenlopende soorten sporten! En in elke sport kom je 'elk type' mens tegen uit de samenleving! Er zullen ook voetballers gay zijn, en hockeyers een 'tokkies' bestaan leven....
Laat een ieder zijn sport beoefenen zonder daar over te oordelen! Oordelen hebben we al genoeg over elkaar.
geplaatst op: 18-4-2008 14:45:08u.
Hajee: Sport voor mietjes?
De oogst van de laatste 3 wedstrijden:
1 middenvoetsbeentje gebroken
1 hechting op de brug van mijn neus
1 verstuikte vinger (eigen schuld)
Maar een lol dat ik heb gehad
geplaatst op: 18-4-2008 14:28:30u. | e-mail
peter: die zgn. Bert lijkt er op de partner van Ernie. Narrow minded
geplaatst op: 18-4-2008 14:18:43u.
Iemand: Foppe de Haans dochter is dan ook speelster van deze sport en nog een behoorlijk goede ook...
geplaatst op: 18-4-2008 13:55:40u.
Bert: het is een saai spelletje, met sukkels en andere mensen die nergens meer bijhoren.. net als de scouting..

Gemengd douchen met dat soort mensen zie ik ook niet zitten, zit liever in het voetbalstadion een echte sport te bekijken
geplaatst op: 18-4-2008 13:18:50u.
Charly: Alle mannelijke korfballers zijn gay... dan hebben we er ineens een grote groep homo's bij. Leuk!
Zelf ken ik meer lesbische korfbaldames dan gay-korfballers.
Generaliseren.... wat zijn we daar trouwens goed in!
geplaatst op: 18-4-2008 11:17:28u.
wim: kORFBAL : een mooie aantrekkelijke pientere sport met een vleugje erotiek en een mooi samenspel tussen mannen en vrouwen.
geplaatst op: 18-4-2008 10:25:46u. | e-mail
Stuyf: Ook in de wervelende wereld van het korfjegooien heeft de stimulantia dus toegeslagen. Amfetamine werd laatst gevonden in de urine van Raymond Pouw: toch een speler uit de hoogste klasse want Ons Eibernest. Ik bedoel maar!
Amfetamine, die ouderwetse 'boerenjongensdope' uit de jaren vijftig waar je geen streep harder van ging maar waar je wel lekkere gevoelens van in je onderbuik kreeg. En ik ben het niet eens met Frank die 'korfgooiers' als gays wegzet. Want als ik, in mijn sportarchief, foto's van korfballen onder ogen krijg valt direct de 'broekbobbeligheid' van de meeste mannelijke spelers op. Wat ook niet anders kan met die leuke teammeisjes...
geplaatst op: 18-4-2008 10:12:20u.
kamperman: @ Frank ha haha hahaha... kneus

@ Prrt gemengd douchen is een fabeltje. Waarschijnlijk omdat het wel spannend is dat er jongens en meisjes in 1 team spelen. Uiteraard zal het vast wel eens gebeuren maar dit zal ook vast wel bij andere sporten zo zijn (waar dus ook jongens en meisjes spelen maar dan niet in 1 team, lees voetbal, basketbal, hockey etc)

@ H Tollenaar Je hebt helemaal gelijk. Het is alleen erg lastig om elke keer tegen dezelfde onwetendheid van bepaalde mensen aan te lopen. Maar inderdaad, je kan hier helaas weinig aan doen. Wij weten wel beter :)
Maar toch jammer dat mensen zoals Frank anoniem blijven, een keer flink hard een bal in het gezicht zou niet verkeerd zijn... :)
geplaatst op: 18-4-2008 9:57:44u.
Prrt: Ik heb nog nooit gekorfbald, en verwacht dat ook niet meer te doen, omdat het mij niet zo leuk lijkt. Misschien vergis ik me hier wel in en zou ik het heel leuk vinden, maar dat ga ik niet uitproberen om de simpele reden dat er duizenden sporten zijn die ik eventueel leuk zou kunnen vinden, en ik geen tijd heb om ze allemaal uit te proberen.

Wel heb ik toevallig een keer een korfbalwedstrijd gezien, ik heb geen idee op welk niveau. Ik vond het niet interessant om te zien, maar misschien kwam dat omdat ik de nuances van de sport niet doorheb.

Wel dacht ik te weten dat het gemengd douchen gewoon een fabeltje was, een flauwe grap. Net als een Belgenmop, niemand denkt serieus dat Belgen zo dom zijn als in sommige mopjes.

Maar nou lees ik hier een paar reacties waarin staat dat er soms wel gemengd wordt gedoucht. Zijn dat nou ook flauwe grappen of is dat nou echt serieus, want ik ga twijfelen...
geplaatst op: 18-4-2008 9:00:29u. | e-mail
Frank: Knorfballens blijven gewoon gaylords! Daar kunnen jullie gewoon niks aan doen. Punt. Accepteren. Daar kies je ook gewoon voor als je gaat knorfballen, net als hockeyers allemaal kakkers zijn (supermooi, jullie zijn allemaal duidelijk nog nooit op hockeyfeestjes geweest!!)
Wees blij dat jullie spelletje (leuk, die link met ganzenbord) nog enigszins opgeleukt wordt door de gedachte van iedereen dat jullie gemengd douchen! Er blijft toch helemaal niks meer van over als jullie zelfs dat steengoede verhaal kwijt zijn. Dan zijn jullie alsnog gaylords, maar nu gaylords die mogen douchen met vrouwen....Hm... misschien is knorfbal toch wel leuk
geplaatst op: 18-4-2008 8:53:02u. | e-mail
Herman: Ik ga al meer dan 20 jaar naar de zaalfinale. Het is net een reunie je komt daar heel veel mensen tegen uit het hele land. Korfbal is een sociale sport. Wij douchen toch allemaal gemengd met (koud en warm)water. tot zaterdag 19 april. Herman
geplaatst op: 18-4-2008 8:45:36u. | e-mail
H Tollenaar: Met veel plezier de reacties gelezen.De voor- en tegenstanders gaan veel te serieus op de mails in hetgeen uiteraard de bedoeling was van diegene die dit bericht geplaast heeft.
Als korfbal leuk vind moet je dat beslist blijven doen en negatieve reacties met een glimlach naast je neer leggen.
Zelf heb ik vroeger met veel plezier in Utrecht bij SAMOS gespeeld enne, dat is waar ook, aldaar mijn vrouw leren kennen.
Ten slotte: als de voorstanders niet reageren is de lol voor de tegenstanders er gauw af.
geplaatst op: 18-4-2008 1:56:02u. | e-mail
www.gemengddouchen.nl: Lullig.... misschien, intensief... zeker, gemengddouchen.... kom eens kijken zou ik zeggen

WWW.GEMENGDDOUCHEN.NL
geplaatst op: 17-4-2008 21:59:15u. | website
A.Janssen: Koekhappen, das pas echt smerig.
geplaatst op: 17-4-2008 21:31:10u.
Jan: @ kamperman: wie heeft hier gezegd dat korfbal niet een intensieve sport is? Ik lees heel veel reacties van mensen die zeggen dat het een hele erge intentensieve sport is. Ik geloof dat graag.
geplaatst op: 17-4-2008 18:29:55u. | website
kamperman: wat een F5 toets allemaal wel niet teweeg kan brengen :S
webmaster? double post?
geplaatst op: 17-4-2008 18:04:36u.
kamperman: En wederom worden de vooroordelen en cliches je om de oren gegooid. Het is altijd jammer dat het zo moet gaan. Als ze mij schamper aankijken dat ik korfbal speel vraag ik altijd of ze 3 regels kunnen uitleggen. Verder dan "je mag niet lopen met de bal" komen ze niet.
Jammer dat mensen altijd zo denigrerend moeten zijn. Ook hier ben ik wederom een aantal kansloze personen met nutteloze fantasieen tegengekomen (ik noem een Lennart, een Stuyf en Jan). Jongens, erg jammer. Grow up, get a life ipv je tijd te verspillen door iets af te zeiken waar je de ballen verstand van hebt.
Ieder zijn ding hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar om te zeggen dat korfbal voor homo's is terwijl het notabene een sport is met vrouwen. Als ik homo zou zijn zou ik lekker gaan voetballen. Knuffelen na elk doelpunt en als finale met 11 lekkere gozers (+reserves) onder de douche of in je jacuzzi.
Tuurlijk zijn er nerds op korfbal zitten, tuurlijk zijn er homo's die korfballen, tuurlijk kan er gemengd gedouched worden, maar het is wel heel erg naief om te denken dat dit alleen bij korfbal zo is...
Over het niet intensief zijn van de sport.. hahahaha het is zo intensief als je het zelf maakt. Ga ik naar het 15e elftal van voetbal kijken of het bierteam dan is het niveau erg laag en traag maar kijk je naar het 1e elftal dan is het erg fel en intensief. Je wint geen wedstrijd door stil te blijven staan. En wat het leuke is, dat geldt voor elke (bal)sport. Wederom erg narrowminded hoe bepaalde personen zich uitlaten, en waarschijnlijk alleen maar om andere te kwetsen. Minderwaardigheids complex misschien?

Verder over het artikel. Jammer dat het in deze context naar boven wordt gebracht. Ik had graag gezien hoe korfbal zich ontwikkeld had en steeds internationaler en groter is geworden.
geplaatst op: 17-4-2008 17:57:37u.
Alex: al vanaf mijn zesde speel ik korfbal (15 seizoenen) en ik kijk zeer uit naar DOS '46 - Koog Zaandijk volgende week ! In mijn ogen beste sport ooit ! (KVS 5)
geplaatst op: 17-4-2008 14:16:49u.
Jan Doekus: Jammer dat er hier zoveel op de man/vrouw wordt gespeeld. Korfbal heeft net zoals elke andere sport zo zijn voor- en nadelen.
Zelf vind ik korfbal niet zo geweldig moet ik zeggen, heb vroeger mee mogen/moeten doen aan school korfbal toernooien, klein trauma aan over gehouden. Moet heel eerlijk zeggen dat dit was omdat ik er niet echt heel goed in was en ja dan is er voor mij al snel niks aan. Ik kan me wel goed voorstellen dat iemand het spelletje wel leuk vindt. Het is bijvoorbeeld veel intensiever dan voetbal is, omdat het veld veel kleiner is.

@ stuyf: mooi dat je vrijheid van meningsuiting verbindt aan het discrimineren van mensen uit het voormalig Nederlands Nieuw-Guinea, volgens mij is er namelijk ook zoiets als het recht om niet gediscrimineerd te worden.
geplaatst op: 17-4-2008 14:02:20u.
Inge: @..... succes in Ahoy!!

@ lennart: wanneer ben je een man? Wanneer ben je een ECHTE man?
geplaatst op: 17-4-2008 13:51:38u.
Lennart: Ach ach. Wat maakt het nou uit dat mannen en vrouwen deze sport gezamenlijk beoefenen. De mannen die deze sport beoefenen zijn toch geen echte mannen.
geplaatst op: 17-4-2008 13:24:24u. | e-mail
Arjan van Baaren: Tja, wat alle niet-korfballers er van vinden, ze zijn geen eens een reactie waard. Ik ga zaterdag genieten in Ahoy en hun hebben hun ding(Boerenkolenbond zondag 5e klasse amateurvoetbal).
geplaatst op: 17-4-2008 12:25:33u.
Erna: Ach, kijk zaterdag maar naar de beelden die uit Ahoy komen. Sta boven iedereen, die er iets negatiefs over te zeggen heeft.
Korfbal: je moet het gewoon doen!
geplaatst op: 17-4-2008 12:15:29u.
Robin: @ Stuyf: Tuurlijk heb je recht op je mening, alleen is het wel erg duidelijk dat jouw mening alleen voortkomt uit onwetendheid. Maareh wat extra lesjes geschiedenis zouden geen kwaad kunnen voor je. En dat is dan weer mijn mening!
geplaatst op: 17-4-2008 11:36:36u.
Stuyf: Beste Jan
...die foto is genomen op de Plantage Parklaan in Amsterdam. Voor korfballers nog steeds historische grond want korfbalclub Swift heeft daar zijn terrein én clubhuis. Hoop je iermee van dienst te zijn geweest.
geplaatst op: 17-4-2008 10:50:12u. | website
Stuyf: Beste Naomi
..dat noemen ze nou 'vrijheid van meningsuiting'. Tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben mensne daar hun leven voor gegeven. En wie ben jij dan wel om daar iets van te zeggen...? Daarom ventileer ik ten alle tijden mijn eigen mening! Kortom: Op de Grote Schaal van Lulligheid scoort Korfbal een negen (9!!).
geplaatst op: 17-4-2008 10:29:40u. | website
Jan: @ naomi: Dat begrijp ik heel goed. Iedere sport heeft zo zijn vragen. Wielrenners moeten vragen beantwoorden over doping en zadelpijn. Voetballers over voetbalgeweld.
In oktober schreef ik hier een stukje met fimpjes over korfbal:
http://www.sportgeschiedenis.nl/2007/10/31/korfbal-is-supervetcool.aspx.
Dirk had een scherpe reactie. verder kwamen er trouwens geen reacties. Dat douchen, dat leeft toch...
geplaatst op: 17-4-2008 10:00:15u. | website
naomi: @ gewoonbart: zeker "1" van de sporten waar je gewoon superslecht in was of niet. Ja het blijft moeilijk om toe te geven dat je een sport gewoon niet kan!
@ Stuyf: Uit je hele opmerking wordt al duidelijk dat je geen bal snapt van het korfbalspel en er ook nog nooit moeite voor gedaan hebt, dus hou je mening dan ook voor je!
@ Jan: Tuurlijk staat vragen vrij, maar misschien snap je ook dat wij korfballers het ook wel eens ergens anders over willen hebben. En ja er wordt nog steeds af en toe gemengd gedouched. O.a. bij kampioenschappen.

Verder is korfbal gewoon een superleuke, gezellige, fanatieke sport! Voor diegene die dit weekend naar Ahoy gaan: Veel plezier!!!
geplaatst op: 17-4-2008 9:44:06u.
Ron: In mijn tijd werd er wel gemengd gedouched, maar kijk je daar anno 2008 nog van op? In 1979 gingen we gemengd onder de douche, en neem van mij aan, niemand vond het gek! Tuurlijk werd er stiekem gekeken, maar korfbal is topsport en ook nog eens supergezellig!

Ga lekker voetballen en schop elkaar verrot...zit je later in de kantine met je vrouw/vriendin....en dan moet je opschieten.....korfballers zijn relaxed en sportief. Diep in m'n hart wou ik dat ik er nooit mee gestopt was!
geplaatst op: 17-4-2008 2:51:49u.
Peter d. H.: Aardig artikel: laat het 100 jaar zo beschouwd geweest zijn… Ik begrijp alleen niet waarom over het hedendaagse korfbal gediscussieerd wordt en in verband wordt gebracht met 1908… Wat hebben wij verder, als korfballers, aan deze nutteloze reacties van niet-korfballers? Ieder zijn sport, toch? Wat een Stuyf over korfbal beschrijft… wat hebben wij daar, in het algemeen, aan? Maar goed, gelukkig is korfbal, in vergelijking met andere (team)sporten, een sport met stijgende ledenaantallen, een steeds modernere en professionele sport. A.s. zaterdag genieten in Ahoy.
geplaatst op: 17-4-2008 0:26:05u.
Stuyf: 'Korfbal'! Een sport van jewelste, negentig jaar geleden uitgevonden door een onderwijzer met natte dromen die het mieters spannend vond om meisjes met bezwete shirtjes een bal toe te gooien.
Korfbal, wereldberoemd op de Veluwe, de Zeeuwse eilanden, een paar sompige dorpen in Vlaanderen én in het voormalig Nederlands Nieuw-Guinea. Ach gut die Papoea's… Mochten ze van de missionarissen niet meer met het lijk van hun drie jaar daarvoor overleden opa knuffelen, geen vrouwen uit naburige dorpen roven en als klap op de peniskoker, werd het, toch altijd fijne, koppensnellen verboden.
Volgens de zwartrokken hoefden ze niet te treuren om die afgepakte folklore want daarvoor kregen ze iets waanzinnigs opwindends voor terug: een bal met twee mandjes.
Korfbal, dát blijft voor mij altijd een zondagavond, ergens in 1962. Ik aan de grote tafel, onder de hanglamp, met een glas warme melk, een Mariakoekje, en op de zwart-wit televisie 'Sport in Beeld' met onvergetelijke beelden van twee tegenover elkaar staande, springende en armzwaaiende mannen, zonder dat een bal in de buurt is...
geplaatst op: 16-4-2008 23:25:08u. | website
gewoonbart: Ik moest voor de ALO korfballen, en BLIJ dat ik was toen ik het korfbal had afgesloten, ik kan er over meepraten, het is een SUPERDOMME sport. Geen bal aan.
geplaatst op: 16-4-2008 22:38:40u.
...: Korfbal is gewoon een leuke sport om te spelen, het is geen mietjessport of wat dan ook.

@Petco: Speel de SPORT maar eens, dan zie je echt wel dat het iets is!
geplaatst op: 16-4-2008 21:48:32u. | e-mail
...: Korfbal is gewoon een leuke sport om te spelen, het is geen mietjessport of wat dan ook.

@Petco: Speel de SPORT maar eens, dan zie je echt wel dat het iets is!
geplaatst op: 16-4-2008 21:48:08u. | e-mail
....: Tsjonge jonge zeg!!
Wat zijn de mensen hier weer lekker zwart/wit!!!
al die negatieve mensen hebben nog nooit geprobeerd te korfballen dus oordeel er ook gewoon niet over!! Alle bimbo's vragen gelijk: Douchen jullie ook gemengd? Jaloers??
Ik lach die mensen gewoon kei en keihard uit, jullie zijn gewoon echt te dom voor woorden.
Zaterdag sta ik lekker te korfballen in Ahoy, iets wat heel veel mensen nooit kunnen zeggen..
Dat ze uberhaubt in Ahoy hebben gestaan!!
geplaatst op: 16-4-2008 21:03:34u.
Jassefras: wat maakt het nou uit als ze gemengd douchen... jaloers? is volgens mij nogal een slechte eigenschap.
korfbal is best een leuke sport en volgens mij ook best intensief, iig zoals ik het altijd op school moest doen was de hele klas gewoon kapot aan t einde van de les...
en als je t echt zeker wil weten, zoek gewoon op internet een plaatselijke korfbal club op, kan je het zelf ervaren
geplaatst op: 16-4-2008 19:25:50u. | e-mail
maarthe: sjongejonge dat vin ik nou egt onzin korfbal is gewoon heel erg goed!!!
geplaatst op: 16-4-2008 18:50:13u. | e-mail
Jan: In tegenstelling tot anderen heb ik geen oordeel over de sport korfbal. Ik wil de feiten. Dus vraag ik. Net als de vraag waar het potje korfbal in Amsterdam werd gespeeld. Mensen die een verband leggen tussen iets dat iemand niet weet en vraagt en zijn IQ die zien IQ als een morele maatstaf. Antwoorden blijken erg moeilijk te zijn, en daarin ben ik zeer geinteresseerd. Een sport die drijft op schaamte en minderwaardigheidsgevoelens... waar vind je dat nog?
geplaatst op: 16-4-2008 18:19:16u. | website
Nico Janssens: Het potje korfbal werd gespeeld
op het Park Schouwburgterrein
inAmsterdam
geplaatst op: 16-4-2008 18:04:27u. | e-mail
Me: Jan, blijkbaar vind je het gemengd douchen erg belangrijk om te weten, waarom?!
Als inspanningsfysioloog heb ik zeer veel respect voor de conditie van korfballers. Daarbij moet ik wel melden dat ik liever naar andere sporten kijk! Maar petje af voor de conditie van korfballers, ga er maar aan staan. Elke wedstrijd weer een aantal keren verzuren en maar door gaan..... Ik ben van mening dat dat een belangrijker onderwerp is dan gemengd douchen... die vraag behoort aan iemand toe met een niet al te hoog IQ.
geplaatst op: 16-4-2008 18:01:12u.
Ramon: Weet iemand op welke locatie de foto (potje korfbal in amsterdam) is genomen??
geplaatst op: 16-4-2008 16:23:51u.
Jan: Bedankt Robert. Voor de nee, en voor de uitzonderingen.
geplaatst op: 16-4-2008 15:18:53u. | website
Robert: Nee, we douchen niet gemengd. Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen hier en daar. Volmondig ja of nee kun je hier dus gewoon niet op geven. Het leven is helaas niet zwart of wit....
geplaatst op: 16-4-2008 15:02:12u. | e-mail
Harrie: Nee inderdaad, anders heb je gelijk een mes in je rug!
geplaatst op: 16-4-2008 12:32:53u. | e-mail
Jan: Grappig hoor. Warm en koud. Maar nog geen antwoord. Wel hele lange pogingen de sport korfbal te verdedigen. Waarom toch? Ik heb nog nooit een voetballer de sport voetbal horen verdedigen...
geplaatst op: 16-4-2008 12:19:33u. | website
Carola: ooh en je wil antwoord op je vraag:

ja wij douchen gemengd:
warm en koud.

wat denk je nou zelf :)
geplaatst op: 16-4-2008 11:26:07u. | e-mail
Carola den Dunnen: Ik vind dit zo'n onzin! Korfbal mag trots zijn dat zij de enige teamsport is wat gemengd gespeeld wordt. Vele korfballers kunnen ook een aardig potje voetballen maar andersom is er geen denken aan.

Ook vinden vele mensen dat korfbal een mietjessport is en vooral over de jongens (dat ze gay zijn) nou ik ken geen socialere jongens als jongens van de korfbal. Ik speel op landelijk niveau en als ik met voetballers een potje ga korfballen moet je ze is horen piepen.

Korfbal is een heel intensieve sport en je hebt ook individuele acties nodig om iets te bereiken. .

Ooh en dan nog dit: volgens voetballers staan korfballers meer stil dan de voetballers. amehoela . kijk maar is naar een voetbalwedstrijd. zie jij een spits mee verdedigen als de bal bij de verdediging is?? nee hoor dan staan ze er gewoon bij te kijken.

wat 'wrak' al zei: voetballers zijn alleen maar te zien op de korfbalclub als er weer eens een te gek feest word gegeven.

Laat iedereen gewoon lekker zijn eigen sport beoefenen en geen oordelen vormen zonder dat er redenen worden gegeven als zij dit neit eens geprobeerd hebben.
geplaatst op: 16-4-2008 11:24:47u. | e-mail
Jan: Dat zal allemaal wel. Dat korfballers kunnen voetballen, dat ze beter opgeleid zijn (gefeliciteerd), dat ze geweldig kunnen feesten, dat respect wederzijds MOET zijn (huh?) en dat korfbal heel erg moeilijk is... Geef nou gewoon ANTWOORD! gemengd douchen JA of NEE?
geplaatst op: 16-4-2008 11:20:11u. | website
naomi: Ach, waar mensen zich al niet druk om kunnen maken. Volgens mij draait korfbal toch niet om gemengd douchen. Bij onze vereniging houden we 1x per jaar een "vriendentoernooi" waarbij iedereen een eigen team samenstelt. Genoeg voetbalvrienden (en andere sporters) die nu toch echt respect voor korfbal sport hebben gekregen!! Misschien moet iedereen het gewoon eerst eens een paar keer zelf proberen voordat ze commentaar leveren.
geplaatst op: 16-4-2008 10:17:09u. | e-mail
avanti: www.gemengddouchen.nl
geplaatst op: 16-4-2008 9:54:17u. | e-mail
avanti: www.gemengddouchen.nl
geplaatst op: 16-4-2008 9:50:12u. | e-mail
Petco: Dat gemeng douchen zou ik ook nog wel zien zitten, maar verders.......is korfbal een dwaze sport....geen actie enzo...:P als je dan wil sporten ga dan voetballen ofzo..:)... en gemeng douchen kan ook wel ergens ander!(A):P
geplaatst op: 16-4-2008 9:45:05u. | e-mail
wrak: Weet je wanneer je veel voetballers bij een korfbalclub tegenkomt? Als er weer eens zo'n mega gezellig feest gehouden wordt! Iedere korfballer kan op z'n minst redelijk voetballen, maar de meeste voetballers krijgen die bal niet door de korf al zijn ze er twee dagen mee bezig! Korfballers zijn beter opgeleid, hebben betere banen, de mooiste feesten, kunnen het beste tegen drank en, niet te vergeten, zijn het meest bescheiden.
geplaatst op: 16-4-2008 0:17:05u.
Rob Knuist: Heren,

Het gemengde douchen was in de gehele korfbalwerld de normaalste zaak van de wereld. Ik zeg met recht WAS want tegenwoordig zijn er drukknoppen en helaas niet meer de aparte warm- en koudwater kraan waar je nu niet meer "gemengd" kan douchen.
geplaatst op: 16-4-2008 0:08:05u. | e-mail
Mario: Korfbal een mietjessport wordt ook wel geroepen! Denk zelf dat het 1 van de meest strategische sporten is. Moet veel bij nagedacht worden. Gezien het feit dat menigeen het korfbal minacht: zegt dat iets over de denkwijze van de gemiddelde NL??? Over het gemengde douchen: Geeft het aan dat alle hetero's korfballen? Wat doen andere sporters dan? Het verbaasd me dat ze dit bij hockey niet doen! Bij het korfbal vinden er selecties plaats niet alleen adh van prestaties maar ook qua uiterlijk en met hockey kunnen ze toch ook behoorlijk selecteren!!!! Verder rest me alleen te zeggen dat ik korfballers waardeer omdat zij in alle sporten inzicht hebben (korfballers begrijpen wat ik bedoel!) Ook voor andere sporten heb ik diep respect, maar respect dient wederzijds te zijn.............
geplaatst op: 15-4-2008 19:33:52u. | e-mail
Jan: Waarom komt er nooit eens een normaal antwoord op de normale vraag of er gemengd gedouched wordt? Het lijkt wel of er voor gemengd douchen evenveel schaamte bestaat als voor het gescheiden douchen. Zeg gewoon volmondig ja of nee, dan ben je er vanaf.
geplaatst op: 15-4-2008 19:03:51u. | website
Iz_no_good: @ Brambo
Ja natuurlijk matcho-man...
Die niet kunnen basketballen (ja want wij hebben ook een bord onder de paal en we kunnen dunken :-S)
Bij Korfbal komt meer verstand kijken dan bij basketbal en voetbal bij elkaar...waarschijnlijk vandaar dat Foppe de Haan met de selectie al eens korfbaltrainingen is komen kijken over hoe je moet verdedigen...
En hoe durf je in godsnaam te beweren dat voetballers worden gediscrimineerd????
geplaatst op: 15-4-2008 17:02:35u.
Iz_no_good: @ Janneman
Ik denk dat je je daar toch wel behoorlijk in vergist over wat betreft het aantal mensen dat korfbal niet mooi zou vinden...Bij de vraag of er gemengd wordt gedouched geef ik altijd als antwoord: ja natuurlijk...dan is de lol er zo vanaf!
geplaatst op: 15-4-2008 16:58:38u.
Brambo: Ik werk met veel korfballers. Sterker nog het is voor sommigen een pre dat men korbalt.. Wij voetballers worden erg gediscrimineert, maar hier kiezen we zelf voor door te blijven.

1 ding is zeker, korfbal heeft niets met porno te maken, het zijn gewoon mensen die niet kunnen basketballen en niet durfen te voetballen.
geplaatst op: 15-4-2008 16:57:33u. | e-mail
Siemen: Korfbal is toch een spel?? Ganzeborden, enz. doe je toch ook gemengd?
geplaatst op: 15-4-2008 16:15:03u.
Oscar: Janneman, nog nooit een minuut korfbal gespeeld zeker?

Ik ben niet zielig hoor. Vind het alleen erg kinderachtig dat een volwassen man alleen aan blote dames kan denken als het over korfbal gaat.

Ach, buiten voetbal is er natuurlijk geen echte sport... Was ik even vergeten.
geplaatst op: 15-4-2008 15:47:09u. | e-mail
Janneman: Arme Oscar. Maar ja, niet zoveel mensen vinden krofbal mooi. Laat staan een sport...

Maar als jij er maar plezier in hebt, toch?
geplaatst op: 15-4-2008 14:47:40u.
Oscar: In 1998 werd ik (toen 14), als korfballer, in mijn dorp, tijdens het jaarlijkse sportgala, uitgeroepen tot sporttalent van het jaar. Dit gala werd aan elkaar gepraat door een toen bekende sportcommentator. De eerste vraag die hij stelde toen ik op het podium stond: "Douchen jullie ook gemengd?"

Het hele verdere praatje is, hoe hard ik ook mijn best deed, niet over de sport gegaan. Erg jammer dat door die vooroordelen mensen de kans missen om een mooie sport te zien / beoefenen.
geplaatst op: 15-4-2008 14:22:17u. | e-mail
Thomas: En het is dus nog steeds een beetje vies :-)
geplaatst op: 15-4-2008 13:47:33u.
Chris..: wat is er nou vies aan gezamenlijk douchen :-)
geplaatst op: 15-4-2008 13:23:04u. | e-mail


Sportus.nl
Headliner.nl